onsdag 29. juli 2009

Krystaller og Steiner

Hva og Hvorfor?
Krystaller har en sterk forbindelse med jordelementet primært, men generelt også de andre elementene. Hver krystall har sine egne vibrasjoner og kan derfor brukes til forskjellige formål, fra fysiske og psykiske plager til magiske mål, men det er et stort emne å sette seg inn i, og jeg foreslår at du finner deg et par bøker på biblioteket om emnet, for dette er det temaet jeg er dårligst på. Jeg har en fin liten samling av de viktigste krystallene som jeg samlet for mange år tilbake, men jeg bruker dem kun for å representere jordelementet på alteret mitt, eller som del av en dukke ol. Nå skal det sies at jeg var hellig overbevist om at min lille lyseblå obsidian hjalp på tannlegeskrekken min da jeg lå der i tannlegestolen med krystallen knuget i hånden, stirrende opp i dødens lys, så jeg tviler ikke på funksjonen, men for meg er det urtene som tar opp mesteparten av energien min, slik er det bare. Kanskje du vil verdsette krystaller mer, det er verdt å finne ut.

Du kan bruke krystaller i magiske riter for å gi ekstra kraft og energi til formålet ditt. La krystallen ligge på alteret for enten å representere jordelementet eller formålet med ritualet ditt, hold den i hånden under ritualet eller bær den på deg etter at du har ladet den. Krystaller er fine amuletter og talismaner som kan bæres hver dag. Under riter kan du f.eks. sy krystallen inn i en "poppet" eller tilsette den i en pose med urter. For utdrivende riter kan det trenges at du graver ned steinen for å la jorden absorbere de negative energiene du vil ha bort og gjøre dem positive.

RENSING: Nye krystaller må renses for forstyrrende energier fra mennesker som har behandlet dem eller vært i nærheten av dem, dette gjelder også seinere, før og etter magisk arbeid. Det finnes flere alternativer for rensing:
- Dypp den i saltvann (noen krystaller løser seg opp i vann).
- Pakk den inn i et hvitt klede og begrav den i jorden over natten.
- Før den gjennom rensende røkelse (frankincense, sandeltre).
- Urteblanding.
- Før den gjennom ild.
- La den hvile på en kvartskrystall.
- Børst den med en fjær.
- La den ligge over natten i månelys.
- La den ligge i solen (noen krystaller mister farge i solen).
- Rens den ved hjelp av tankekraft og visualisering.

LADING: Etter å ha blitt renset må du lade krystallen med ønskede energier:
- Hold krystallen i krafthånden din.
- Fokuser på målet, er det kjærlighet, helbredelse, penger osv.
- Fortell krystallen hva du ønsker at den skal gjøre.

OPPBEVARING: Mange er nøye med hvordan og hvem som behandler krystallene deres, at steinene plukker opp energier i området rundt den og at dette kan forstyrre dens egentlige påvirkninger. Oppbevar steinene i en egen boks, inntullet i mykt stoff, etter som noen krystaller er lysømfiendtlige og andre brekker lett.

KRYSTALLPOSE / PUNG: Å bære en pung med 3 eller 4 krystaller er et gammelt råd for helbredelse av fysiske sykdommer, mentale sperrer eller omgivelsene. Putt de ønskede krystallene i en selvlaget stoffpose og bær den i lommen, vesken, hånden, om halsen, legg den under puten eller i et rom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar