mandag 11. januar 2010

Pengeønsker fra Fru Lønn

Lønntreet hører man ikke så mye om innen magien, men det har blitt et av mine favorittrær, både fordi det er ulidelig vakkert å se på om høsten og slipper fra seg små helikopterfrø som er moro å prøve å fange før de faller på bakken, men også fordi fru lønn er en ypperlig liten (!) pengehjelper i min erfaring.

Man skal ha det til at det er slemt og egoistisk å be om penger, men uten penger hverken spinner eller later kvinnen seg. Vi er ikke alle så heldige at vi slipper å bekymre oss for regninger som skulle vært betalt forrige måned, og om det så er penger til et mer trivielt formål man trenger, hvem sier at det ikke er en god nok grunn? Kjemper du ikke for deg selv, er det ingen andre som gjør det, så brett opp BH-stroppene og klor til deg et par tusenlapper.

Pass på at du har samlet inn falne lønnefrø fra høsten, de finner du som regel overalt på bakken i parker, og det positive er at du ikke skader treet ved å plukke frøene.

Selv om vi bruker betegnelsen "fru Lønn", er lønntreet maskulint og styres av Jupiter og Luft. Kombiner dette med alt du vil av pengesymboler, men husk disse ingrediensene:

- 6 lønnefrø
- 6 grønne telys / stearinlys
- En klype knuste eikeblader
- Gryten

Dag: Torsdag, styres av Jupiter, som gir vekst, økning, overflod og rikdom.

Ka gjør eg?!: Dette er en enkel ildformel, skriv pengesummen du ønsker deg på lønnefrøenes "vinger" og brenn dem over stearinlysene, ett frø for ett stearinlys mens du hver gang visualiserer at du mottar pengesummen eller betaler regningen du skylder osv. Hiv det brennende frøet i gryten, strø en liten klype knuste eikeblader over (for ekstra pangeffekt) og avslutt med et par velvalgte ord. Meget enkelt. Er du månefrik, kan du gjøre dette de fem kveldene før fullmånen, og avslutte ritualet under fullmåneritualet, men pass på at du har nok lønnefrø!

Ikke glem å tipse servitøren ;)

3 kommentarer:

  1. Man bør med andre ord sørge for å alltid ha et lager med lønnefrø liggende :) Jeg samlet ikke lønnefrø i høst, og nå er vel ikke tiden for det, men da har jeg en plan lagt for høsten.

    Kom til å tenke på... i går da jeg var ute kom et lønnefrø seilende rolig fra ingensteds, rett ned foran meg og landet ved føttene mine. (Jeg lot det ligge, i håp om at det kunne spire og gro til et tre.) Det var kanskje et godt tegn?

    Flott post, og veldig interessant :)

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Fant deg via Hilde i Hagen på Granheim og leste profilen din. Det du kan om urter, vil jeg ta del i!

    SvarSlett
  3. Wow ,dette var enkelt,jeg som alltid har dårligt med penger.Ser att Vilt och Vackert har funnet dig, vi bruker hamna på samma ställen.

    SvarSlett